arrow

Ryszard Michalski

Szef Szkolenia Praktycznego / instr. szybowcowy i samolotowy
close
Informacje:
Ryszard Michalski – Prezes Zarządu Aeroklubu Łódzkiego, instruktor pilot, Szef Szkolenia. Swoją przygodę z lotnictwem rozpoczął w 1973 roku w Aeroklubie Łódzkim od szkolenia szybowcowego. Wcześniej (1971) był również modelarzem. Spędził w powietrzu 7200 godzin na samolotach i 1500 godzin na szybowcach. Posiadacz Diamentowej Odznaki Szybowcowej oraz tytułu Mistrza Sportu w sporcie szybowcowym i samolotowym. Posiada uprawnienia instruktora pilota samolotowego i szybowcowego. Wychowawca pokoleń młodych adeptów sztuki latania, pilotów i pilotek cywilnych i wojskowych. W latach 1978 – 2006 członek Samolotowej Kadry Narodowej Polski. Wielokrotny zwycięzca zawodów ogólnopolskich i międzynarodowych. Wielokrotny uczestnik Mistrzostw Świata, Europy i Polski w Lataniu Precyzyjnym i Rajdowym. Reprezentując nasz kraj w zawodach międzynarodowej rangi Mistrzostw Świata i Europy uzyskał 11 medali indywidualnych (3 złote, 3 srebrne, 5 brązowych) i 14 drużynowych (złotych). Pięciokrotnie zdobył tytuł wicemistrza Polski.
arrow

Leszek Bartczak

Szef Szkolenia Teoretycznego / instr. szybowcowy i samolotowy
close
Informacje:
Leszek Bartczak swoją przygodę z lotnictwem zaczął od latania szybowcowego w 1967 roku. W 1974 roku uzyskał uprawnienia instruktora szybowcowego, które czynnie wykorzystuje do dnia dzisiejszego zdobywając dzięki temu 1200 h nalotu w łącznej liczbie 4000 lotów. Posiada złotą odznakę z dwoma diamentami. W 1973 roku rozpoczął kurs podstawowy na pilota samolotowego, dwa lata później zdobył uprawnienia instruktora. Kariera rozwijała się bardzo szybko ponieważ już w 1975 roku został pilotem PLL LOT, w których jako pilot i szef szkolenia pracował do 2008 roku. Aktualny nalot samolotowy to 16500 h w tym 4400 h jako instruktor. Posiada uprawnienia do pilotowania 13 typów statków powietrznych min. TS-8, CSS-13, AN-24, Zlin- 42/142, 526, PZL-104 Wilga, TU-134, IŁ-62 czy B-767. Członek Zarządu oraz Szef szkolenia teoretycznego w Aeroklubie Łódzkim.
arrow

Agnieszka Talar (Hibner)

Dyrektor Aeroklubu
close
Informacje:
Urodziłam się 30.01.1974 r. w Łodzi. Przygodę z lotnictwem rozpoczęłam latając na szybowcach w wieku 16 lat. Posiadam licencję pilota balonu na ogrzane powietrze od 2004 r. Miłość do lotnictwa narodziła się we wczesnym dzieciństwie i trwa do chwili obecnej. Aeroklub Łódzki tworzą wszyscy członkowie RAZEM - warto włożyć kawałek swojego życia abyśmy w Naszym klubie czuli się dobrze. Spełnione marzenia nie mają ceny i dlatego WARTO 🙂
arrow

Witold Jagielski

instr. modelarni
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Mirosław Cania

instr. szybowcowy i samolotowy
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Zbigniew Czerwik

instr. motolotniowy
close
Informacje:
Honorowy członek AŁ od 01.12.2013 r. Jest, jednym z najstarszych wiekiem i stażem, czynnym pilotem motolotniowym. Przygodę z lotnictwem rozpoczął w Aeroklubie Łódzkim już w roku 1948, a potem po długiej przerwie związanej ze studiami i pracą w Politechnice Łódzkiej zafascynował się nową wówczas formą awiacji, lotniarstwem i następnie motolotniarstwem, któremu jest wierny do dzisiaj. Początkowo latał na samodzielnie zbudowanej lotni typu „Vega 106 uni” wg. projektu Pawła Wierzbowskiego, a potem przez wiele, wiele lat na motolotni własnej konstrukcji z silnikiem od Trabanta i ze wspaniałym skrzydłem „Z-80 B” zaprojektowanym przez doc. dr inż. Jerzego Wolfa i produkowanym w Instytucie Lotnictwa w Warszawie. Jego motolotnia, słynna „Zeta” znana była na prawie wszystkich, licznie w latach 80-tych i 90-tych ubiegłego stulecia organizowanych Zawodach i Mistrzostwach (Polski i raz w 1994r. Świata w Poznaniu). Ewenementem jest, że ta sama motolotnia z tym samym pilotem startowała we wszystkich kolejnych 11-tu Mistrzostwach Polski od 1990 – 2000r. Obecnie dr inż. Zbigniew Czerwik lata i szkoli w Aeroklubie Łódzkim na motolotni „OHAR” konstrukcji Jarosława Eppla ze skrzydłem Libre II i silnikem Rotax 582 CDI. Ma 20-to letni staż instruktorski. Wyszkolił kilkunastu pilotów motolotniowych w tym również instruktorów. Ma uprawnienia Instruktora i Egzaminatora Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej ULC. Przeprowadza egzaminy państwowe na uprawnienia pilotów motolotniowych (Świadectwo kwalifikacji PHGP) zarówno z teorii jak i praktyczne z techniki pilotażu, egzaminy kandydatów na Instruktorów oraz przedłużanie uprawnień instruktorskich i mechaników dopuszczających sprzęt do eksploatacji TM(PHG). Od wielu lat jest członkiem Łódzkiego Klubu Seniorów Lotnictwa.
arrow

Jarosław Eppel

instr. motolotniowy
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Włodzimierz Farny

instr. samolotowy
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Zbigniew Gnieciak

instr. szybowcowy
close
Informacje:
Urodził się w Janowie Podlaskim. Swoją karierę lotniczą rozpoczął w 1978r. w Aeroklubie Poznańskim wykonując skoki spadochronowe. W 1979r. w Łodzi postanowił rozpocząć podstawowe szkolenie na szybowcu typu Bocian. W 1986r. przerwał karierę lotniczą. Po 10 latach powrócił do latania, przeszkolił się do startów za wyciągarką i w 1999r. zrobił licencję pilota szybowcowego. Aktualnie posiada złotą odznakę z dwoma diamentami( przelot 300km Łódź-Kielce-Częstochowa i przewyższenie 5000m w Jeleniej Górze). W 2010r. Uzyskał uprawnienia instruktorskie.Aktualny nalot to ponad 800h i ponad 2500 startów. Największe marzenie: przelot 500 km. Na co dzień dyżurny operacyjny Portu Lotniczego w Łodzi.
arrow

Michał Grzelak

instr. szybowcowy
close
Informacje:
Urodziłem się w Łodzi. Całe dzieciństwo spędziłem na osiedlu Retkinia, gdzie z balkonu mogłem podziwiać zwinne Zliny kręcące w powietrzu wiązanki akrobacji, majestatycznie krążące nad miastem szybowce czy mrożące krew popisy skoczków spadochronowych. Nic więc dziwnego, że lotniczy bakcyl znalazł sobie we mnie niezgorszą pożywkę.
Gdy tylko nabrałem jako takiej sprawności manualnej, zapukałem do drzwi osiedlowej modelarni noszącej dumne miano Klubu Młodego Konstruktora trawiąc od tamtej pory każdą wolną chwilę na budowę modeli statków powietrznych. Jak większość moich rówieśników szczególnie upodobałem sobie samoloty z okresu Drugiej Wojny Światowej, na których walczyli polscy myśliwcy.
Dalej, naturalną koleją rzeczy, gdy tylko osiągnąłem wymagany przepisami wiek, skierowałem swoje kroki w progi Aeroklubu Łódzkiego, na lotnisko Lublinek. Tutaj 27 maja 1988 roku po raz pierwszy wzbiłem się w powietrze za sterami szybowca. Lataniu bezsilnikowemu pozostałem wierny do tej pory, spędziwszy w powietrzu ponad 600 godzin, „po drodze” uzyskując instruktora.
Lotnisko i lotnictwo to nie tylko moje hobby czy pasja, to także mój zawód. Od 1999 roku pracuję na Lublinku jako Kontroler Ruchu Lotniczego.
arrow

Małgorzata Jach

instr. samolotowy / szybowcowy
close
Informacje:
Urodziła się w Łodzi gdzie zaczęła swoją karierę lotniczą w 1991r. jako skoczek spadochronowy. Wykonała ok. 300 skoków. W 1996 rozpoczęła szkolenie szybowcowe z inst. Grzegorzem Kaczmarkiem na szybowcu typu Bocian. W 2000 r. zdobyła uprawnienia instruktorskie. Latając na szybowcach zdobyła warunki do złotej odznaki z jednym diamentem. 18.07.1999r. wykonała przelot na szybowcu Pirat na trasie Łódź-Kielce-Częstochowa o długości 332km. Łączny nalot na szybowcach 700h. W 1997 rozpoczęła podstawowe szkolenie samolotowe na samolocie typu Zlin 142 pod czujnym okiem inst. Ryszarda Michalskiego. Aktualny nalot ok. 850h.Aktualnie posiada licencję ATPL, którą czynnie wykorzystuje od 2008r. jako pilot EMB170/190 Polskich Linii Lotniczych LOT, osiągając nalot ok. 4000h.Sercem i duszą od zawsze związana z Aeroklubem Łódzkim.
arrow

Grzegorz Kaczmarek

instr. szybowcowy
close
Informacje:
Swoją przygodę z lotnictwem zaczął od zgłębiania literatury lotniczej i uczęszczania na zajęcia młodych konstruktorów w modelarni. W 1981 roku wykonał swój pierwszy samodzielny lot na szybowcu typu Bocian( SP-2444) w Opolu. W 1982 zdobył srebrną odznakę szybowcową. Rok później został członkiem Aeroklubu Łódzkiego. W 1993 rozpoczął kurs na instruktora szybowcowego na Żarze, następnie praktykę kontynuował w Opolu. Najdłuższy przelot jaki wykonał to 496 km w łącznym czasie 9 h i 15 min na szybowcu Foka 4 (nabawił się odleżyn). W latach 80 służył w Kompanii Reprezentacyjnej Wojska Polskiego. Na co dzień handlowiec. Wieloletni członek Zarządu Aeroklubu Łódzkiego.
arrow

Jarosław Kur

instr. spadochronowy
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Paweł Łagowski

instr. spadochronowy
close
Informacje:
Urodzony 19.08.1966 w Łodzi. Przygodę z lotnictwem zacząłem w 1983 roku w sekcji spadochronowej. Wielokrotnie brałem udział w zawodach spadochronowych jako zawodnik Aeroklubu Łódzkiego jak i reprezentant Wojska Polskiego i Policji. Kilkakrotnie zdobyłem tytuł Mistrza Polski i Wicemistrza Polski w wieloboju spadochronowym. W latach 1988-1990 Byłem zawodnikiem Klubu WKS ZAWISZA. W 1990 roku wróciłem do Aeroklubu Łódzkiego. W 1990 roku zdobyłem uprawnienia instruktora spadochronowego, a w 1994 instruktora WPD i Policji.W roku 2001 zacząłem szkolenie samolotowe. Do dnia dzisiejszego wyszkoliłem około 1500 skoczków spadochronowych cywilnych, wojskowych i policyjnych. Obecnie jestem Biegłym Sądowym do spraw spadochronowych przy Sądzie Okręgowym w Łodzi.
arrow

Piotr Ligwiński

instr. samolotowy
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Andrzej Perzyna

instr. samolotowy
close
Informacje:
Honorowy członek AŁ od 01.12.2013 r.
arrow

Radosław Pijanowski

instr. szybowcowy
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Jan Szeszko

instr. szybowcowy
close
Informacje:
Szkolenie podstawowe do kat. ,,B” ukończyłem w Aeroklubie Szczecińskim w 1970 r. Posiadam uprawnienia instruktora samolotowego i szybowcowego I kl. Nalot na szybowcach 2090 godz. , na samolotach 2040 godz. Posiadam diamentową odznakę szybowcową , którą zdobyłem 1976 r. Od 1978 pracowałem w AŁ , następnie w PZ Lalmi, ZUA Mielec, PL Aviaeco, AZP, ponownie w AŁ, obecnie w PL Łódź.
arrow

Izabela Pilarczyk

instr. spadochronowy
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Jacek Rosik

instr. samolotowy
close
Informacje:
Urodził się w Łodzi. Szkolenie samolotowe rozpoczął w Irlandii w 2007r. Aktualnie posiada licencję CPL(A). W 2013r. w Łodzi zdobył uprawnienia instruktorskie. W 2009r rozpoczął szkolenie szybowcowe w Południowej Walii.Z Aeroklubem Łódzkim związany od 2009r. Latając w Łodzi uzyskał srebrną odznakę szybowcową oraz warunek do pierwszego diamentu (przelot 330 km Łódź-Kielce-Garnek-Piotrków-Łódź). Nalot ok. 360h na samolotach i 230h na szybowcach.
arrow

Paweł Walendziak

instr. motolotniowy
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Michał Wardencki

instr. samolotowy
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Maciej Zimny

instr. szybowcowy
close
Informacje:
Przygodę z lotnictwem zacząłem 13.07.1976 r w Aeroklubie Kieleckim na lotnisku w Masłowie. Swój pierwszy samodzielny lot wykonałem na szybowcu typu Bocian w Pobiedniku. Uprawnienia instruktorskie zdobyłem w 2007 r. Obecny nalot to 1000h i 6,500 km. Największe osiągnięcia ciągle przede mną.
arrow

Michał Olejnik

instr. samolotowy
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Tomasz Godlewski

instr. samolotowy
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Arkadiusz Krępski

instr. samolotowy
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Bogdan Jaworski

instr. szybowcowy
close
Informacje:
W przygotowaniu...
arrow

Andrzej Gajewski

instr. motolotniowy
close
Informacje:
Działalność lotniczą rozpocząłem od sekcji szybowcowej w roku 1988 w Aeroklubie Radomskim. Pod koniec lat 90-tych spróbowałem motolotniarstwa i pomimo upływu lat nadal sprawia mi ono ogromną frajdę dając przy tym dużą niezależność. Pod czujnym okiem Zbyszka Czerwika uzyskałem uprawnienia instruktorskie w Aeroklubie Łódzkim, którego jestem członkiem od 2011 roku.
arrow

Piotr Pieszyński

instr. motolotniowy
close
Informacje:
Przygodę z lotnictwem rozpoczął w 2000 roku od lotów motolotnią, której wierny jest do dziś. Jest instruktorem motolotni startujących z lądu i z powierzchni wody. Ponadto jest pilotem samolotów ultralekkich,“romansował” także ze skokami spadochronowymi AFF. Wielki entuzjasta turystyki lotniczej (m.in weekendowy przelot motolotnią do Włoch 2016). Dwukrotny Drużynowy v-ce Mistrz Świata (2014, 2016) i Mistrz Europy (2015) w lataniu rajdowym.